Bu Blogda Ara

6 Mart 2010 Cumartesi

Monsters of Rock: Moskova 91

Başlığın ismini görünce aklınıza monsters of cock gelmesin ibneler. Pantera'nın, Metallica'nın ortalığın amına koyduğu konserden söz ediyorum ben.

Sikten bir anti-komünist propagandayla başlayıp yok gençler yaşlılara meydan okumuş falan filan diye saçmalasa da Lars Ulrich orospu çocuğunun konuşması girmesiyle asıl konuya geçiyorlar.





Not
Başlarda bir hatun Rus askeri var... Tek kelime. Yalarım!






Sonra sahnenin hazırlıkları yapılma sahneleri geliyor ve artistlik yapan helikoptere takılıyor gözüm. Hazırlık kısımlarının şokunu daha atlatamamışken Phil Anselmo sahneye çıkıyor ve diyor ki "They call us Cowboys From Hell" ve seyircinin hayvan gibi hey, hey diye bağırmasıyla şeytan maskeli Anselmo olaya giriyor. Rex köşesinde işini sessiz sakin görürken Moskova'nın soğuğunda üstün çıplak olarak nasıl üşümüyorsun diye sormak istediğim (Anselmo da öyle ama o hayvan zaten) Dimebag suratında orgazm oluyormuş gibi bir ifadeyle soloya giriyor ve parça ne olduğunu anlamadan bitiyor.





Not
Kameraya şaklabanlık yapan gençleri de unutmamak lazım.






Parçanın bitmesiyle beraber Anselmo suratında psikopatça bir ifadeyle do you hear me diye soruyor ve çığlıklarla beraber Primal Concrete Sledge giriyor. Zaten kısa olan parça onların gazıyla mı, benim gazımla mı bilmiyorum ama olduğundan daha kısa sürüyor ya da öyleymiş gibi geliyor. Dimebag'in saçlarını yere kadar değdirerek çalması ise muhteşem bir olay.

Anselmo'nun "This next song is about getting away from your mind" demesiyle Psycho Holiday giriyor. Daha sonra ne sikişlerin döneceği belli olmayan konserde de ilk bu parçayla atağa geçiyor Rus askeri. Zaten sevdiğim parçayı dinlerken (gerçi hangi parçasını sevmiyorum ki Pantera'nın amına koyayım) sevgi aşka dönüşüyor. Çığlıklar ve böğürtülerle Now i'm far from home diye giriyorum ben de...

Sonra mal herifler mal mal konuşuyor yok bu gruplar bizim özgürlüğümüzü kutlamaya geldi diye, bir sürü zırva amına koyayım.

E.S.T diye bir yerel Rus grubu sikindirik sololar atmaya başlayınca ben heyecanımı kaybediyorum ama Rus Askerleri daha çok gaza geliyor ve kimin kimi siktiği belli olmuyor. Hele herifin tekinin suratına hayvan gibi inen cop ne oluyor lan dedirtiyor.

Daha önce duymadığım The Black Crowes grubunun sahnede çatır çatır çalıp bana Lynyrd Skynyrd'dan esintiler hissettirmesi tekrardan bu konser muhteşem lan dedirtiyor bana. 70ler 80ler rock seviyorsanız tavsiye ederim.

Metallica konserine girene kadar yine karının teki onlar özgürlük istiyordu diyor. Ne özgürlüğü yarrağım? Tek kutuplu dünyada özgürlük mü olurmuş. Putin götünüzü toplamasa hala tüm potansiyel gücünüze rağmen köpektiniz lan onun bunun önünde.

Neyse lan sikerim siyasetini. James baba sahnede Enter Sandman'e girmişken yarrak yarrak politikadan mı bahsedeceğim. Adamda bir zamanlar ne ses varmış, ne karizma amına koyayım. Bir de Death Magnetic'deki sese bak. Tipe bak! Amın oğlu...

Creeping Death gibi her dinleyişimde boynumu ve başkasının boynunu??? kırma tehlikesi geçirdiğim gaz bir parçayı bu kadar muhteşem bir konserde dinleyince kafamı pcnin ekranına çarpmaktan zar zor kurtarıyorum. Die, die, die diye bağıran James ve konser alanında sonu gözükmeyen seyirciler... Die you motherfucker!

Sonra sakin sakin Fade to Black giriyor ve çakmaklar, maytaplar anında yakılıyor... Muhteşem bir görüntü. Hiç sevmediğim tekerlek Kirk Hammett ise muhteşem bir iş çıkartıyor ve hayatında ilk defa şımarık bir oğlan çocuğu gibi değil de bir "rock yıldızı" gibi görünmeyi başarıyor. Hele o Fade to Black'in muhteşem solosunu atarkenki hali...

Beynim amcıklanmışken bir bakıyorum darbe kurbanlarının cenazesini gösteriyor(kurbanmış!). Bir siktirin gidin diyorum ve benim için Highway to Hell, Back in Black ve You Shook Me All Night Long'dan ibaret olan AC/DC konserini izleyerek bitiriyorum olayı.



Dünyanın gelmiş geçmiş en iyi organizasyonlarından biridir bu sanırım. Big Four'un çaldığı Sonisphere Festival buna rakip olabilir mi bilemem. Kadro olarak çok daha iyi olsa da Moskova'daki o sonu gözükmeyen kalabalık, askerlerin insanlara dalmasının verdiği gaz... Dalgalanan Rusya, Sovyet ve hatta korsan bayrağına benzeyen bayraklar... Yerinde bir an bile durmayan kalabalık. Amına koduklarım bunun gibi konser istiyoruz lan!







Not
Bir de bu videoda yer almayan Harvester of Sorrow'u izlemiştim. James'in parçanın ortasında balgam atması mı olur, askerlerin artık gazdan yerdeki çöpleri coplaması mı olur... Muhteşemdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder