Bu Blogda Ara

6 Mart 2010 Cumartesi

Five Finger Death Punch

You've pushed me one too many times
I'm sick of all of the fiction, we're gonna settle it
You've pushed me one too many times
I'm sick of all of this shit, I'm here settle it!


Ulan 2005 doğumlu grubun açmığını görünce vay bu ibne follofoş yeni nesil müzikler dinliyor, yok davaya ihanet etti demeyin... Çünkü az sonra okuyacağınız yazıdan buram buram heavy ve groove akıyor...

Five Finger Death Punch, ismini Kill Bill filminde David Carradine'a "ıgh... amınskim" bakışı attıran hareketin adı olmakla beraber dinlemeye başladığınızda oturduğunuz koltuktan 5 metre havaya zıplamanıza sebep olacak gruptur. Lan COD6 forumlarına bakıyorum taktikler için herifin teki alakasızca demiş ki Pantera hayranı bir ibneye sen Pantera seviyorsan buna hasta olursun diye. İlk albümlerini o gazla indirdim ve ilk parça olan Ashes girdi. Boğazımdan çıkan homurtuyu, hayatımda gördüğüm en güzel hatunu hoplatırken çıkarmamıştım. Muhteşem rifflerle bezenmiş ve Ivan Moody'nin muhteşem brutali ve cleani(brutal ve clean vokalinin hayvani olması yönüyle ve hatta hafiften tipiyle Fil Anselmo'ya benziyor) amına koyuyor adamın. Asabımı bozan tek nokta MTV bebelerinin parçalarına benzemesi ara ara... Albümün sonuna kadar ne dinlediğimi anlamadan headbang yaparak geçti ama sonlara doğru öyle bir parça geldi ki yeni doğmuş bebeğe bile headbang yaptıracak derecedeydi... Meet the Monster!

Bu parçaya özel bir yer ayırmak istiyorum. Bir grubun kurulma tarihi 1995'ten sonraysa %90 boktandır ön yargımı kırmama yardımcı oldu çünkü. Düşmeyen tempo, Pantera'yı hatırlatan ana riff ve en önemlisi yazının başındaki kısım. Vokal öyle bir giriyor ki hastası olmamak mümkün değil. Hatta parçayı dinlettiğim bir arkadaşım o kısım bittikten sonra "oha, ben bu herife veririm" demişti. Arkadaşın içindeki gizli ibnelikten şüphelendim ilk önce ama sonra anladım ki haklıymış. Uğrunda göt verilecek nadir parçalardanmış Meet the Monster.

İkinci albümü sadece bir kere dinledim ve pek beğenmedim. Hatta osuruğumu kaydeder dinlerim de bunu dinlemem demiş olabilirim ama ilk albümü dinledikten sonra kendimden geçmiş bir halde dinlediğim ikinci albümden bi sikim anlamamam normaldir.

Grupta çalan pezevenkler ise o kadar bilinmese de nasıl 70lerde Judas Priest, 80lerde Metallica, 90larda Megadeth vardıysa 2020lerde de bu ibnelerin olacağına inanıyorum.





Not
Nostradamus gibiyim amına koyayım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder